Co je nutné vědět před spuštěním rozvozu jídel

Rozvoz vlastních jídel je pro restauraci skvělým způsobem, jak oslovit nové zákazníky a získat z podnikání další příjmy. A to zejména v době, kdy na tomto trhu operuje řada nadnárodních značek, současně s tím však úměrně roste poptávka po lokálních potravinách a produktech. Máme pro vás několik tipů, které je dobré před spuštěním rozvážkové služby znát.

1. TECHNOLOGIE

Aby mohla vaše restaurace úspěšně doručit jídlo k zákazníkům, bude potřebovat aplikaci nebo webovou stránku, která jim poskytne informace o vaší nabídce a restauraci jako takové. Pokud s podnikáním teprve začínáte, je spíše nepravděpodobné, že budete moci vytvořit aplikaci nebo web, který bude stejně složitý a sofistikovaný jako u mnoha velkých hráčů. Ale i když vaše platformy nebudou nějak extra honosné, měly by být snadno použitelné, přehledné a měly by obsahovat všechny informace, které zákazníci mohou potřebovat. A to včetně nabídek, odhadované dodací lhůty a jasného rozdělení nákladů.

Pokud nejste technicky zdatní, najměte někoho, kdo vám tyto platformy navrhne, k vývoji obsahu, navigaci a celkovému vzhledu webu však zaujměte proaktivní a praktický přístup. Programátor nebo designér vám může pomoci proměnit vaši vizi ve skutečnost, ale vize by měla být vaše vlastní.

rozvoz-jidla-mobilni-aplikace-telefon-muz-objednavani-jidla

Skvělým řešením však může byť být i již hotová univerzální aplikace iKelp ROZVOZ, což je samostatný objednávkový systém rozvozu jídel, u nějž neplatíte provize z přicházejících objednávek. Bez znalostí tak do pár minut rozběhnete objednávání pro zákazníky, management objednávek i aplikaci POSLÍČEK.

TIP Z PRAXE: „Důležité je mít správný informační systém, aby se donáška jídel dobře a rychle evidovala. My už několik let využíváme rozvážkovou službu společnosti Abiset (iKelp) a jsme s ní velmi spokojení. Skoro polovina našich objednávek jde právě přes tuto službu, a je to rychlé a bezchybné. Zákazníci si zkrátka naklikají, co sami chtějí, a to pak i dostanou,“ říká Martin Kadlec z pivovaru a pizzerie Wywar ve slovenském Holíči.

2. ZAMĚŘENÍ

Pokud patříte mezi menší hráče na trhu, bude vaše pozice snadnější, bude-li vaše restaurace mít jasné téma či zaměření. Můžete se rozhodnout, zda budete vaši restauraci propagovat přes konkrétní kuchyni (například pizzerie, řecká kuchyně nebo česká kuchyně) či například přes odlišný způsob stravování (veganská apod.). Ať už si ale vyberete jakýkoli cílový trh, zúžení nabídky vám usnadní nalezení správných zákazníků. To jest takových zákazníků, kteří si budou čas od času objednávat i v budoucnosti a budou se k vám rádi vracet.

TIP Z PRAXE: „Odlišit se je skvělé, nejčastěji se však lidé u rozvážky jídel stále rozhodují podle ceny. Proto je důležité mít v nabídce vedle specialit pro fajnšmekry vždycky nějakou tu „masovku“, například všeobecně známý druh pizzy, kterou každý zná a která zasytí. Více jsou zákazníci obvykle ochotní platit v případě, že si mohou u jídla naklikat vlastní ingredience,“ říká Martin Kadlec.

3. VYBAVENÍ

Pro donáškovou službu bude vaše restaurace samozřejmě potřebovat vozidla. Buď si můžete koupit vlastní a nechat si na ně vytisknout logo vaší společnosti, anebo můžete investovat do odnímatelných magnetů s logem a najmout si řidiče, kteří budou – samozřejmě za úhradu – používat vozidla svá. Pokud budete přepravovat velké množství objednávek najednou, je pravděpodobné, že budete potřebovat dodávky. Pokud však budete vždy rozvážet pouze pár krabic pizzy, mohou být motocykly nákladově efektivnějším řešením. V obou případech však budou muset být vozidla spolehlivá. Velmi nápomocna může být též aplikace pro kurýry POSLÍČEK, jejímž prostřednictvím si kurýr snadno zobrazí přehled aktuálních objednávek, najde trasu pomocí navigace anebo rovnou na jedno kliknutí zavolá čekajícímu zákazníkovi.

Rozhodně ale investujte do termoizolačních krabic a sáčků, které jídlo udrží horké (anebo studené, podle toho, co zrovna potřebujete) po celou cestu až k zákazníkům. Současně si opatřete fyzické organizéry jako větší krabice či pořadače, které zabrání tomu, aby se jídlo během přepravy rozlilo nebo vysypalo.

TIP Z PRAXE: „Najmout si řidiče i s vlastním autem je rozhodně dobrý nápad. Sami jsme to několikrát zvažovali, protože naše zkušenost je taková, že řidiči se o jim svěřená firemní auta příliš nestarají a nechávají je dost chátrat,“ říká Martin Kadlec.

4. LOGISTIKA

Rozhodněte se, jakou dodací lhůtu objednávky zákazníkovi zaručíte. Zákazníci neradi čekají déle než hodinu po zadání objednávky, tento časový rámec však může být pro vaše řidiče stresující a logisticky náročný. Předem si proto dobře zmapujte oblast, ve které chcete jídlo doručovat. Nejkratší a nejrychlejší trasy jsou nejen ekonomické, ale také jsou důležité proto, aby vaše jídlo dorazilo k zákazníkům co nejrychleji a co nejčerstvější. Oboje je klíčové pro to, aby se k vám zákazníci vrátili a objednali si u vás i příště.

donaska-jiedla-kancelaria-obed-pizza-kolegoveia-televizor-stuol-talniere-krabicea-plechovka

A samozřejmě o sobě musíte dát zákazníkům vědět, proto v žádném případě nepodceňte reklamu. Můžete mít jídlo sebelepší, ale pokud o něm nikdo nebude vědět, nebude si jej nikdo objednávat.

TIP Z PRAXE: „Dobrá informovanost cílené lokality je naprosto klíčová. I v dnešní online době jsou klasické letáky zcela nepostradatelné a z naší zkušenosti víme, že si podle nich lidé objednávají jídlo každý den,“ říká Martin Kadlec.

5. POJIŠTĚNÍ

Nechceme malovat čerta na zeď, ale stát se může cokoliv. Je proto nutné předem zajistit, aby vaše firma byla přiměřeně pojištěna odpovídajícím pojištěním pro případ, že se váš řidič stane účastníkem dopravní nehody, při které dojde k hmotným škodám, či v horším případě újmě na zdraví, nebo dokonce ztrátyě života. Nedopusťte, aby jediná nehoda byla příčinou konce vašeho jinak skvělé rozjetého podnikání. Přejeme vám šťastnou cestu a mnoho najetých kilometrů ke spokojeným zákazníkům.

Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard